donderdag 3 april 2014

Stap 3: Leervragen formuleren

Om meer concreter op zoek te gaan naar informatie rond het thema 'rouw en verlies bij kinderen (basisschoolkinderen (kleuter- en lager)), is het belangrijk om te weten wat ik precies te weten wil komen. Hiervoor ga ik leervragen formuleren, waarna ik op zoek kan gaan naar bronnen.

Ik ga concreet 3 leervragen formuleren, waar ik mij meer op ga toespitsen:

Leervraag 1: Hoe ervaren kinderen de dood?

Leervraag 2: Hoe vertel je een kind dat iemand gestorven is?

Leervraag 3: Hoe kan je kinderen helpen tijdens de moeilijke periode van rouw?

Via deze vragen hoop ik een antwoord te krijgen, dat mijn onderzoek zal kunnen laten groeien tot wat het moet worden. Niet alleen voor het vak dat ons werd opgelegd op school, maar ook voor in de praktijk, nu en later.


Na feedback van de lector, werden de vragen een klein beetje aangepast. Dit zodat duidelijk de link te zien kon zijn tussen onderwijs en religie.


Leervraag 1: Hoe kan je als KO afleiden dat een kind aan het rouwen is?

Leervraag 2: Hoe vertel je als KO dat iemand gestorven is? Hoe kan je als KO dit het best benaderen?

Leervraag 3: Hoe kan je als KO kinderen helpen tijdens de moeilijke periode van rouw?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten